Het verhaal achter Team Green

alt text image

Dat wij onze klanten bewust willen maken van de ontwikkelingen op het vlak van continuity engineering en security, zit in onze naam gevangen: Sentia. De Romeinse godin die de eerste bewustwording bij jonge mensen teweegbracht.

 

Bij Sentia zijn we ons er van bewust hoe belangrijk het is voor onze klanten om altijd te kunnen vertrouwen op het functioneren van hun bedrijfskritische applicaties. Steeds meer bedrijven zijn voor een succesvolle bedrijfsvoering afhankelijk van cloudapplicaties. Wij zorgen ervoor dat onze klanten zich daarover geen zorgen hoeven te maken: Managed Application Continuity noemen we dat.

 

De afgelopen jaren is Sentia hard gegroeid en hebben we in Nederland inmiddels zo’n 170 collega’s. En samen met onze vestigingen in België en Denemarken ongeveer 430. Dit vraagt om aanpassingsvermogen.

 

Een juiste indeling van kennis en expertise is essentieel om onze klanten goed te bedienen en daarom werken wij met customer teams. De eerste customer teams zijn ingedeeld in team Red, Yellow en Blue (precies, die). Daarna hebben we die lijn doorgetrokken met team Orange en de laatste telg is team Green. Dit is een bijzondere, want team Green bestaat pas sinds kort en moet nog ‘gevuld worden’. En met een reden.

 

Van het gegeven dat de wereld steeds sneller verandert en complexer wordt, zijn de meeste mensen en bedrijven inmiddels wel doordrongen. Wij ervaren dit dagelijks.

 

Om goed op veranderingen in te spelen hebben wij een omgeving gecreëerd die invulling geeft aan de behoefte om wendbaar te zijn. Wij hebben onszelf deels opnieuw moeten uitvinden en een omgeving gecreëerd waarin wij de nieuwste technologieën kunnen toepassen. Daarbij hebben wij ons voornamelijk gefocust op de ontwikkelingen van DevOps, CI/CD en Cloud (AWS, Azure, Private Cloud). Zo kunnen wij onze klanten beter van dienst zijn en  – minstens net zo belangrijk - onze concurrentiepositie waarborgen.

Hier is Team Green uit voortgekomen. Gebouwd op een nieuw, modern fundament en volledig ingericht om onze klanten op basis van de nieuwste technologieën en inzichten te bedienen.

 

Bovendien werden de andere teams te groot om de door ons gewenste mate van ‘customer intimacy’ te waarborgen. We willen bereikbaar zijn voor klanten en graag ervaren worden als een partner waarmee het snel, prettig en goed schakelen is.

 

Tot slot speelt mee dat we de bestaande teams ook de ruimte willen geven te verbeteren en te innoveren. Ook hier geldt dat een te groot team de wendbaarheid in de weg kan staan. Dit geldt niet alleen voor de teams, maar ook voor onze collega’s in die teams. Ruimte voor het team betekent immers ook ruimte voor het individu!

Meer weten?

Neem contact met ons op!

Ons HR team staat altijd voor je klaar.

Contact