Consulting Services at RISK.nl

RISK.nl is een InsurTech Service Provider voor Assurantie-adviseurs, Online-labels en Verzekeraars. Voor iedereen die zich wil bezighouden met advies en alle andere werkzaamheden rondom verzekeringen wil uitbesteden.

RISK heeft de ambitie uitgesproken om schaalbaar te groeien. Dit resulteert in een volledige focus op IT. RISK heeft gekozen om vol in te zetten op de Public Cloud bij AWS. “Het voordeel van de Public Cloud is dat je volledig schaalbaar bent en dus probleemloos in kunt spelen op toekomstige ontwikkelingen. Daarnaast zijn we verplicht anders en creatiever te denken over de mogelijkheden van IT. De focus op IT zorgt ervoor dat we klanten beter, sneller en slimmer kunnen helpen.”

Het AWS platform biedt ontzettend veel mogelijkheden. Alleen al op de hoogte blijven van de laatste features is een fulltime baan, aldus RISK. “De Run kunnen wij zelf goed managen, maar er was behoefte aan een uitgebreid Assessment op de bestaande omgeving. Sentia is een gerenommeerde naam in de financiële markt en zo is de samenwerking snel ontstaan”.

"Sentia heeft bewezen een zeer kundige en flexibele AWS partner te zijn. Ze hebben onze Cloud-adoptie binnen RISK versneld en wij hebben onze Cloud-partner gevonden" Harm Vollmuller Directeur RISK Verzekeringen

Na een klassieke 'lift & shift' is RISK al maanden actief op AWS. Voorheen werd door RISK vooral EC2 instanties gebruikt. Sentia heeft de opdracht gekregen op een gecontroleerde wijze de Cloud Adoptie door te voeren, door gebruik te maken van Cloud Native services.

Sentia startte de samenwerking met een assessment op de bestaande AWS omgeving, om zo de Quick Wins te achterhalen en de High Priority te definiëren. Sentia heeft als gecertificeerd AWS Managed Service Provider (MSP) diepgaande en uiteenlopende kennis van AWS. In het assessment zijn een zestal perspectieven onderzocht, namelijk;  Business, People, Governance, Platform, Security en Operatie.

RISK Verzekeringen is actief in de financiële dienstverlening, vertrouwelijkheid en integriteit van de klantdata is cruciaal. In overleg met RISK is de focus gelegd op het security aspect van het cloudplatform waarbij RDS, IAM en EFS belangrijke onderwerpen zijn. Sentia draagt al jaren zorg voor Design, Build en Operate van de meest bedrijfskritische platformen. Door deze hands-on ervaring is Sentia in staat gebleken gedetailleerde en zeer concrete aanbevelingen te schrijven.

“Als Cloud Consultant kom ik bij verschillende bedrijven over de vloer. Het is erg fijn om te werken met een partij die de ware voordelen van Cloud Native Services willen gebruiken. Dit sluit goed aan bij de filosofie van Sentia.” Luc van Donkersgoed Cloud Cunsultant at Sentia

De uitkomst van het assessment leverde verschillende inzichten en actiepunten op voor RISK. RISK heeft de strategische keuze gemaakt om het technisch beheer niet uit te besteden, maar heeft wel een aantal specifieke projecten bij Sentia belegd. De komende periode legt RISK de focus op het Serverless Framework en zo blijft Sentia betrokken als Trusted Advisor en sparringpartner.

“De samenwerking met Sentia is erg goed verlopen. Ze leveren hands-on kennis en het is prettige communiceren met hen.” Cloud Engineer at RISK

Wij helpen u graag